SOALAN KUIZ SEMASA PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP)

Sunday 29 March 2020

WE DELIVER MOTTO BARU JABATAN PENDIDIKAN NEGERI PERAK

    Pengarah Pendidikan Negeri Perak Dr Mohd Suhaimi bin Mohamed Ali, telah melancarkan motto dan logo untuk JPN Perak. Pelancaran motto ini adalah bagi mengganti motto sebelum ini Jabatan Pendidikan Negeri Perak iaitu 'Perak Excellent'
Moto “WE DELIVER” - melambangkan warga JPN Perak, PPD dan sekolah sebagai satu organisasi kebersamaan yang kukuh, mantap dan sentiasa bersedia dalam menyampaikan ilmu, maklumat, pengetahuan dan nilai murni.
       Jabatan Pendidikan Negeri Perak komited dalam melahirkan modal insan, mewujudkan pendidikan berkualiti, sekolah unggul, murid holistik. Oleh itu, semua warga pendidik perlu mempunyai satu misi yang sama ke arah penyampaian pendidikan berkualiti untuk membangunkan sekolah unggul bagi menyediakan murid kalis masa depan. Warga pendidik juga perlu menghayati nilai teras yang sama iaitu berilmu dan beramal, beriltizam, bekerjasama, berintegriti dan berakauntabiliti serta bersyukur. Beliau juga turut melancarkan visi dan misi Jabatan Pendidikan Negeri Perak yang baharu, iaitu:

VISI

Pendidikan Berkualiti, Sekolah Unggul, Murid Holistik,

MISI

Penyampaian Pendidikan Berkualiti Untuk Membangun Sekolah Unggul Bagi Menyediakan Murid Kalis Masa Depan

0 comments:

Post a Comment